سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زارچ و آمازون

نویسنده یادداشت احمد ترابی زارچی در 91/4/1:: 8:38 صبح

تخریب جنگل های آمازون،هشداری بود که اکثر دانشمندان و دوست داران طبیعت به مردم دادند.
جنگل های آمازون که به شش و ریه های کره زمین مشهورهستند،میلیون ها سال است که به حیات خود ادامه میدهند و مشغول به تولید اکسیژن در سیاره زمین هستند.


آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است. این منطقه جنگلی که رودخانه آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل, اکوادور, گویان, کلمبیا, ونزوئلا, بولیوی, پرو و سورینام را در برمی‌گیرد. بیشتر بخش جنگل های آمازون در خاک برزیل با 60% و پرو با 13% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.


آمازون / طبیعتی که اگر نابود شود،زندگانی در زمین از بین خواهد رفت.شهر ما زارچ تا چه حد به کاشت درخت و درخت کاری و تولید اکسیژن اهیمت میدهد؟

بیایید نگاهی به شهر خودمان زارچ و یا در کل استان یزد بیندازیم.استان یزد تا چه حد به فکر سلامتی شهروندان و موجوداتی است که دراین ناحیه زندگی میکند هست؟

اکسیژن ،این منبع حیاتی ؛ هر روز با تولید گاز های مسمومٍ حاصل از دود کارخانجات صنعتی که درمسیر دشت یزد اردکان قرار گرفته اند،از بین می رود و نابود می شود.

روزهایی خواهد رسید که در زارچ، بزرگترین کلینک درمان ناراحتی های ریه و شش و معده افتتاح شود.

در این بیمارستان یا کلینیک، حتا پزشکان متخصص هم،ماسک اکسیژن به همراه خود دارند.

************************************

لطفا با صدای آهسته بخوانید:←

آلودگی هوا  را جدی بگیریم.تشعشعات اتمی ساغند را جدی بگیریم.افزایش سرطان ها در یزد را جدی بگیریم.ناراحتی های گوارش را جدی بگیریم.

خدا رحمت کند مرحوم شیخ علی ترابی،پدر بنده که فرمودند: با این اوضاع احوال{ی که این آقایون پیش گرفته اند}، باید مهاجرت کرد به یک روستایی و درآنجا مشغول کشاورزی و دامپروری شد.خداوند روح ایشان را دریان پنجشنبه غریق نعمت سازد.

آیت الحق،بسیجی رزمنده و ایثارگر،مرحوم حجة الاسلام والمسلین،شیخ علی ترابی زارچی

**************************************************************

جا دارد که مسئولین با انصاف استان،بیشتر از پیش به این مسأله مهم و حیاتی بپردازند.

موفق باشید








پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
v